onsdag 7 februari 2018

Har jag krossat en spegel?

Hej på er! Det är med kurrande mage och halvt förfrusna fingrar (och kort kjol) jag satt mig på bussen mot centrum, kaffe och färdigställande av det utkast av vårt gymnasiearbete som ska lämnas in på måndag morgon. Hittills har dagen erbjudit snö, is, utvecklingssamtal och tid som inte räckte till att göra morgonkaffe på: inte en bra start helt enkelt! Förhoppningsvis kan jag likt en pannkaka vända det här med hjälp av en stor latte och café-lunch, anyone else thinking Caesar salad?

Igår fick jag notis om att min playsuit (till studenten) anlänt. Jag var i extas när jag drog ut den vita spetsen ur den ljusrosa, enhörningsbeprydda påsen; vilken dröm! Drömmen blev dessvärre inte långvarig då plagget var alldeles för litet, inte i omkrets, utan på längden. Kalla mig gammalmodig men studentdagen känns som just den dag en outfit som möjliggör lyft av armarna bör prioriteras. På grund av detta kommer jag få skramla ihop till frakten tillbaka, och eftersom den numera är slut i alla andra storlekar hoppas jag på pengarna tillbaka och att hitta något liknande någon annanstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar