lördag 13 januari 2018

Välkommen tillbaka

Det är härligt att vara hemma och det är skönt med helg. Igår påbörjades den på bästa sätt: ihop med Benjamin. Vi tog bilen in till bion (vilket med mitt lokalsinne var en utmaning) där vi såg den nya Insidious-filmen och åt middag ihop. Till middag blev det inte sushi enligt tradition, utan istället fantastiska revben respektive den godaste Caesarsallad jag någonsin satt tänderna i; och lite gott att dricka, såklart. Angående filmen var den bra: en sevärd och välgjord skräckfilm, men antagligen den sämsta i serien den ingår i. Om jag hade fått bestämma hade en större del, eller allra helst hela filmen utspelat sig under Elises barndom, vilket jag tror hade kunnat bli väldigt intressant (ni kommer att förstå när ni ser filmen). När vi var klara vid bion drog vi kosan hemåt och somnade direkt, men trots det tog vi en lång sovmorgon idag. Bara att få sova ihop är en välsignelse efter två veckor isär.

Idag på morgonen åt vi lika sen som delikat frukost framför filmen Trainspotting (1996) som vi gillade starkt. Efter det hängde vi bara hos mig i några timmar innan jag körde hem honom, och efter det började jag fixa mig lite inför kvällen. Vi (några av tjejerna) ska till Olivia för att vina och äta gott, så i sann mini-tjejkvällsanda slängde jag på lite lim på några gamla lösfransar som jag hittade i badrummet och som mycket väl kan ha legat där i ett halvår eller mer. Jag är på bra humör och ser fram emot kvällen, det är en bra helg.

Från Trainspotting


BTWInlägg om USA-resan kommer komma upp i fyra delar i takt med att jag får redigerat undan bilderna. Hur snart det kommer bli beror mycket på hur mycket jag kommer ha i skolan men förhoppningsvis kan jag få gjort mycket både i skolan och privat under den kommande veckan och helgen.

Puss! ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar