onsdag 31 januari 2018

Onsdagsfilmkväll – innan katastrofen

Det har varit en bra dag idag. En sådan där dag där man inte hinner med allt man tänkt sig kvällen innan, men lyckas finna sig i det och ta en kopp kaffe som plåster på såren. Dagens aktiviteter har varit att läsa, jag har nu tagit mig igenom halva Kris, jag har dessutom läst undertexterna till Sex and the City, tränat (!) lite, och beställt en playsuit som jag ska ha på självaste dagen D: studenten! Det känns helt fantastiskt att kunna spana framåt och se början på slutet, äntligen!

Just nu sitter jag på sängen och samlar kraft för att borsta mina stackars tänder. Jag har lite sovmorgon imorgon men jag har samtidigt svurit på heder och samvete att arbeta med gymnasiearbetet under dagens tidiga timmar, så att komma i säng snarast är nog en bra idé. Något annat som var en fasligt bra idé var att gå på filmkväll på en onsdag. Ni förstår, jag är nyss hemkommen från en vän som, troligen inte helt på egen hand, utvecklat en idé om att något kommer hända honom under nattens långflygning, alternativt när han kommer fram till sin destination: mest troligt är tydligen en krasch eller ett utbrott av någon form av kärnvapenkrig. För säkerhets skull höll han av denna anledning ”en sista filmkväll, för att säga hejdå [för all framtid]” och för självdistraktionens skull. Det hela var i vanlig ordning mycket trevligt!

Godnatt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar