lördag 27 januari 2018

Julien Donkey-Boy

Hallå i stugan! Jag har nyss blivit klar med behandling av några foton jag haft i läxa att ta till fotokursen. Det har blivit några stunder av ljus-experiment och jag tror att det blev rätt bra tillslut, lyckligtvis. Igår var jag hemma från skolan eftersom vi var tillåtna "arbete på valfri plats", så jag passade på att ha en liten mini-photoshoot med Emelie, som slutade tidigt. När hon gick åkte jag till Gustav och pratade om allt mellan himmel och jord i vanlig ordning: världen, kultur, politik, hur mycket vi älskar fransmän... Vi såg även en film: Julien Donkey-Boy (1999), jag var inte redo, men jag tror inte att man kan vara redo för den filmen. Den var vacker och sunkig, efteråt kände jag mig berörd, trasig, ångestfylld men samtidigt välsignad och lycklig. Det var en upplevelse! Tack Harmony Korine.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar