tisdag 19 december 2017

Det lider mot jul

Nu drar det sig mot jul. Vi hade skolavslutning igår och den hölls enligt skoltradition i en volleybollhall där det blev turnering och fika. Jag, som verkligen inte är en volleybollfantast (Var är min friidrotts-avslutning? Min badminton-avslutning? Min trampett-, romerska ring- eller dansavslutning?) satt mest på en bänk och hejade på, och var således mycket nöjd när man tilläts gå hem strax efter fyra. Något jullov blev det dessvärre inte för mig igår då jag fallit offer för deltagande i skolans resursdag, som infaller idag. Kvar på terminen är en redovisning med tillhörande opponering av ett grupparbete i biologin där vi undersökt korrelation mellan konditionsträning och lungkapacitet, men efter det blir det lov, tillslut!


I eftermiddag ska jag fira in ledigheten med att skicka jobbmail, städa bilen och att inhandla och förbereda lite fika för morgondagens utflykt till Ullared. Jag, Linnea, Melina och Corrynna har planerat att åka till Gekås och springa runt i kaoset som garanterat råder där såhär nära julafton. Jag ska främst leta efter lite klappar till paketspelet som ska äga rum på torsdag kväll i samband med tjejgängets glögg-/julmys-afton, vilket jag ser mycket fram emot. I övrigt ser jag det mest som en mysig grej att inleda lovet med en mini-roadtrip med tillhörande bil-sing-along och pengaslösande.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar