söndag 5 november 2017

Halloween 2017

Goddag! Idag är det dagen efter "Halloween", eller snarare dagen efter årets halloweenfirande (själva halloween inneföll ju typiskt nog på en tisdag). Eftersom jag är en självutnämnd halloqueen var jag mycket nöjd när jag fick inbjudan till en kombinerad halloween- och 20-årsfest för min kompis Andreas. Det blev lokalfest med mycket roligt folk i mycket vackra utklädnader, även om mina favoriter måste ha varit de killar som dök upp i cheerleader-uniformer med röda fisknäts-strumpbyxor och hjulade på dansgolvet. Själv var jag utklädd till Mia Wallace från mästerverket Pulp Fiction, en ganska lätt men helt klart rolig karaktär att klä ut sig till!





Min största utmaning med med utklädnaden var helt klart håret: det visade sig att det inte var helt rätt att klämma in en meter hår i en liten peruk. Det tog mig nästan en timme att få allt på plats: först uppsättning av flätor på huvudet med [ett helt paket!] hårnålar för att undvika en stor klump på ett ställe av huvudet, därefter perukstrumpa samt en egenpysslad perukstrumpa i form av en sönderklippt strumpbyxefot (för att hålla allt på plats och så nedtryckt som möjligt) och till sist kampen med att få på peruken utan att förstöra allting. Det blev bra tillslut så det fick vara värt lite kramp i armarna och plågan av att få av allting när jag kom hem, dessutom hade jag inte tråkigt när jag fixade det: jag har nämligen börjat kolla på Twin Peaks som jag hittills gillar skarpt!





Angående festen hade jag jättekul, det var som vanligt kul att träffa folk och jag stannade som vanligt så länge att jag nästan somnade under promenaden hem haha. Fantastiskt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar