fredag 27 oktober 2017

GA-veckan

Godmorgon! Det är fortfarande kolsvart ute men jag försöker hålla humöret uppe! Det är fredag och under nästa vecka kommer jag ha höstlov (vilket egentligen är en vecka av hemma-studier, men jag försöker glädjas ändå) och nu i helgen väntar avslappning deluxe. Den här veckan har vi haft GA-vecka, vilket egentligen skulle innebära en vecka fri från lektioner av naturvetenskaplig karaktär för att ge rum för arbete med GA (gymnasiearbetet), men som i praktiken betydde att vi fick ledigt från fysiken och en biologilektion. ”Man tager vad man haver!”, tänkte vi, och spenderade tiden vi fick med att göra undersökningar. Idag väntar två till och efter det återstår ytterligare två innan vi är klara med det steget.

Idag ska jag vara mäkta produktiv: jag ska förhoppningsvis komma en bra bit på mitt PM, skriva klart fysiklabben (jag och Linnea ska ta en piugg-fika i eftermiddag) och gå på den fotoutställning vi fått i läxa att beskåda. Efter det ska jag bara hem, hem och äta tacos eller något annat semi-traditionellt, hem och läsa i min nya bok, hem och vila och dricka te. Nästa vecka blir det nya tag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar