tisdag 31 oktober 2017

Bra annorlunda

Hej på er, glad halloween! Jag ska inte fira förrän på lördag då det blir fest och utklädnad för hela slanten, men jag har ändå haft en väldigt bra dag, som man sig bör vid sin favorithögtid. I förmiddags åkte jag in till centrum där jag försattes i trans som resultat av mängden glitter i butikerna, efter en snabb kik på kontot och ett konstaterande av att studiebidraget äntligen trillat in slog jag till och köpte två glitter-tröjor. Det blev en lite kortare (cropped), tunn, långärmad tröja som var rosa och glittrig, den andra tröjan var samma stil fast svart, men den var kortärmad och lite tjockare. Det slog mig idag att det var ett tag sedan jag köpte kläder bara för att de gjorde mig lycklig i stunden, oftast blir det ju bara det allra nödvändigaste. Jag skulle dock vilja påstå att varje människa kan behöva glitter i sitt liv.
 




Efter mina spontan-köp övergick jag till ännu en [relativt] spontan aktivitet: jag mötte upp några trevliga tjejer, tog en snabb lunch, och begav mig därefter till en provfilmning (för en reklamfilm) i deras sällskap. Det var många sökande och få roller, så jag vågar inte ens hoppas på något, men det var en väldigt rolig och spännande upplevelse och jag är nu en erfarenhet rikare. Att jag överhuvudtaget skulle göra det fick jag reda på i söndags, vilket innebär att det utöver ovanstående även blev en ganska spontan grej – en övning i att säga ”JA”.







Vid tre-tiden hoppade jag på en vagn och åkte till en med skelett och annat spooky välpyntad KFC. Under spindelnäten hittade jag Gustav och Axel H, som jag inte träffat på länge. Jag spenderade resten av dagen och eftermiddagen med dem i diverse bokhandlar och filmbutiker, och med att prata om allt och lite till. Man blir aldrig beskriven av en träff med dem. Vi planerar filmkväll imorgon och jag ska få låna massor av böcker av Gustav så jag ser mycket fram emot morgondagen. Det blir en bra morot för mig att tänka på när jag sliter mig i håret över mitt morgon-plugg.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar