fredag 29 september 2017

Det är numera omöjligt

Hej på er! Det var ett tag sedan jag skrev här senast, inte för att jag inte känt för det, för att jag glömt eller för att jag inte försökt, för jag har försökt. Boven i dramat har varit något så litet (egentligen revolutionerande) som en systemuppdatering i min iPhone. - För tydligen fungerar inte det blogg-app jag tidigare använt för att skriva inlägg på språng, ihop med iOS11. Den är för gammalmodig helt enkelt! Jag försökte då jag insåg detta hitta någon ny version av appen men fann endast en premium-app som inte gav mig något bra första intryck.

Nu är jag alltså lite bekymrad: jag skriver vanligtvis inlägg on the go så att säga, så en möjlighet att uppdatera bloggen utan tillgång till dator är nödvändig för dess [bloggens] överlevnad. Jag ska göra mitt bästa för att hitta någon annan app, eller eventuellt testa om ett hållbart alternativ skulle kunna vara att blogga via telefonens webbläsare, annars (i värsta fall för jag är så hemmastadd här) kommer jag antagligen byta bloggportal. Jag har tidigare, av ren nyfikenhet, kikat på andra portaler för att se om man kan föra över hela sin blogg eller om man vid ett byte skulle behöva starta om på nytt. Som tur är verkar det som att man oftast kan föra över hela bloggen, eller åtminstone någon slags kopia av den, men om min magkänsla har rätt kommer det antagligen inte ske helt utan komplikationer.

Tanken just nu är att febrilt försöka hitta en bra lösning på det här, men om det visar sig att bristen på hållbara alternativ är för stor blir det antagligen portalbyte. Jag kommer i sådana fall försöka göra bytet vid jul/nyår då jag har lov och tid till att få till det hela på ett bra sätt, och jag kommer att tala om det i god tid och hänvisa er till den nya sidan då (om det ens blir ett byte)!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar