onsdag 16 augusti 2017

Laganás, Zakynthos

Laganás, Zakynthos, Grekland, 8-15 augusti 2017 

Jag känner mig fortfarande lyrisk över vilket fantastisk resa vi har haft. Sol, bad, nya bekantskaper, utflykter, god mat och party - där fanns inget att sakna! Jag hoppas att jag aldrig glömmer hur Ermal, killen som hyrde ut solstolar, föll pladask för Amanda, hur vi blev stammisar på Must Sports Bar där vi hängde med bartendern och inkastarna Tom och Cal flera kvällar i rad, eller att alla de roliga, trevliga och flörtiga servitörerna som bjöd på sig själva och alltid fick oss att skratta (särskilt favoriten Alex på Horizon restaurant) faller ur minnet. Jag hoppas att euforin som strömmade över dansgolven på Zeros, Resque och Cherry fucking Bay etsar sig fast och att minnena av det fantastiska landskapet och det kristallklara vattnet kan vara till tröst när höstlöven faller. Jag vill minnas allt, till och med hur jag halkade runt på de [från spya] nymoppade golven på piratskeppets toalett, för trots spyor, vätskebrist, rödbrända kropar, dålig AC och att allt inte alltid blev som tänkt oss, var det en otroligt rolig resa som bjöd på otroligt mycket kärlek och lycka!

• • •

Här följer några av mina favoritbilder från min kamera, jag väntar fortfarande på de andras!


På vårt hotell Timos.

Första middagen på vad som blev en av våra favoritrestauranger, Horizon. 
Bargatan
Båttur med piratskeppet
Shipwreck/Navagio Beach
Här badade vi på vägen hem från Shipwreck Beach
Bron till Cameo Island
Laganas Beach
Ingången till "Djungelrestaurangen"

Vadning längs med Laganas Beach (för att komma till och från Cameo Island)

Grekland bjöd på det vackraste vattnet jag någonsin sett
 Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar