söndag 13 augusti 2017

Grekland, dag 6

Hej! Just nu ligger vi vid hotellets pool där jag invigt min uppblåsbara flamingo som vi döpt till knut. Idag är det ganska blåsigt här, något som genererat en mer behaglig upplevd temperatur utomhus (vi smälter inte bort). Eftersom vi var ute igår tog vi sovmorgon idag, den första sovmorgonen hittills. 
Tanken igår var att gå på färg-party och på sätt och vis gjorde vi också det:  vi köpte biljetter (och fick därigenom tröjor att ha på festen) och gick dit. När vi kom till klubben upptäckte vi till vår fasa att färgen inte skulle kastas förrän två timmar senare, något som visades på en gigantisk nedräknande klocka. Vi gick ändå in och kollade läget och blev då ännu mer förfärade då vi märkte att musiken var kass, att lokalen var dålig och att människorna inte var något att ha. Vi flydde illa kvickt till klubben dörr i dörr där vi hade jättekul och dansade loss. Efter att ha kikat in på färgpartyt ännu en gång (innan färgen kastades) för att genast bekräfta att det inte var något för oss, struntade vi i att varken stanna eller gå tillbaka dit och spenderade resten av tiden på den roligare klubben (där inträdet dessutom var gratis) tills det var dags att gå hem. 

Idag tog vi som sagt sovmorgon och åt efter några minuter med läsning vid poolen lunch till frukost. Jag, som letat hela veckan efter någon typiskt grekisk rätt (har tidigare smakat på en här) tog ett grillat kycklingspett med tsatsiki, bröd, sallad, pommes och sås. Portionerna är gigantiska (men billiga) här och som ni säkert förstod svämmade min tallrik nästan över med tillbehör, så jag orkade inte ens hälften, haha. 


Jag tror att vi kommer spendera resten av eftermiddagen vid hotellpoolen och sedan ska vi kanske kolla efter lite souvenirer. Ikväll blir det middag på en av våra favoritrestauranger hittills, tillsammans med några andra vänner och bekanta som också är på ön. Mysigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar