lördag 22 april 2017

Spurtat genom staden

Att åka kollektivt är bra, menar folk. Idag var det mindre tillfredsställande. Imorse fick bussen motorstopp, vilket ledde till ett extra (och relativt obekvämt) byte. Minuter senare körde en busschaufför dessutom fel, men trots det hann jag till skolan i tid.

Efter skolan åkte vi (det vanliga fredagsfika-gänget) hem till Melina och firade henne lite, då hon fyllde år i måndags. Vi åt middag och spelade spel, och kvällen var väldigt trevlig, åtminstone fram tills det var dags att gå hem. Efter samåkning med de andra var det dags för mig att hoppa av och leta upp nästa buss, en buss jag dock inte såg vid hållplatsen, så jag gick ombord på den tidigare igen. Detta resulterade dessvärre i att jag fick gå av på nästa hållplats, springa tillbaka till den förra och sedan springa ungefär lika långt till, till läget som jag missat tidigare. Som tur var hann jag med bussen, och efter en bussresa i ett os av after work, samt en liten stund av väntan i kylan och blåsten, lyckades jag ta mig hem.


Nu ska jag snabbt göra mig i ordning för natten och sedan ska jag sova. Imorgon ska jag unna mig sovmorgon och go'frukost, och efter det blir det fysikplugg. Just nu väljer jag dock att längta efter min säng och inte lägga för mycket tanke vid "frivillig" skolaktivitet.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar