måndag 17 april 2017

Påskhelgen

Måndag: pluggdag, men också en röd dag vilket innebär att faktumet att jag och Benjamin oblygt tog sovmorgon till 14.15 var helt acceptabelt. Med tanke på vår sena uppgång tog var det senare än tänkt som Benjamin gick härifrån och jag började med matten (rättare sagt har jag inte börjat än), men det är lovets sista dag, så jag är inte för bekymrad över avsaknaden av ambition att studera just idag.

Sist jag hörde av mig var det påskafton, en av de bästa påskaftnar jag firat. På dagen hade jag det mysigt med familjen och farmor, och på kvällen gick jag till Jesper som hade fest. De som var där var hans närmsta, vilket också innebar några kära vänner till mig, som jag träffar allt för sällan nu för tiden. Kvällen bestod av dans, falsksång, mys framför en eldstaden på altanen, en promenad till påskefyren och många skratt. Själva festen slutade runt fyra på natten, då någon överskattade sin fysiska styrka och tappade någon annan på vardagsrumsbordet. Somnade gjorde vi dock inte på en bra stund, då jag, Emelie, Michelle och André, som låg packade som sillar i Jespers bäddsoffa, inte kunde sluta skratta. Det var definitionen av övertrött natthumor när den är som bäst!

På påskdagens morgon, igår, åt vi frukost med Jespers familj och sedan åkte jag hem och drog i mig några koppar kaffe. Energin var återställd, tänkte jag. Senare åt några av oss som varit med dagen innan pizza hos Marcus och kollade på en halvdan skräckfilm. Efter det blev det några rundor Guitar Hero och sedan fik jag hem och lade mig bredvid Benjamin. 

Emelie, jag, Michelle och Adam solar oss i värmen av elden
Jag kan inte säga att jag ser fram emot att byta ut 14.15 mot 06.15 imorgon, men jag kan konstatera att jag har haft ett välförtjänt och väldigt bra lov, med ett fantastiskt avslut! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar