tisdag 25 april 2017

Ensamma i Salongen - Get Out


Bio klockan fyra på en tisdag, med biljetter köpa på dagens sista. Det var så jag spenderade min eftermiddag idag, tillsammans med Emelie! Vi möttes upp efter skolan och åkte till bion som var tom, med undantag för de anställda, och där man bestämt sig för att spela hissmusik. Vi köpte lite snacks och gick in i salongen, som bortsett från vår närvaro, var tom fram till sista sekund då fyra andra trillade in och förvånat såg sig omkring. Filmen vi såg är en skräckfilm/thriller (jag skulle kalla den thriller) som heter Get Out. Det var en bra film som höll en intresserad, och utan att avslöja för mycket, kan jag säga att den utgick från temat rasism och rasistisk profilering, och drog det till sin spets. En intressant, nytänkande och spännande film!

Nu ska jag hem och byta om från kjol till nattlinne, sedan kommer Benjamin och vi ska kolla på en film och sova ihop. Jag blev förälskad i stillbilder från filmen när jag snubblade över dem på Twitter förut, så det ska bli kul att se om handlingen är lika bra! 

Imorgon är det onsdag, dvs plugg och sovmorgon. Jag har haft prov idag så jag tror jag ska ta det relativt lugnt då. Skönt!

Puss! ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar