söndag 2 april 2017

18-årsfirande och högskoleprov

Vecka 13 var min vecka, främst för att jag tog mig igenom den levande. Hela veckan var stressig och krävande, men på fredag kväll fick jag äntligen en paus. Jag skyndade mig hem och sminkade mig för att sedan gå till Ebba, väl där visade det sig dessvärre att jag var en och en halv timme tidig, och inte alls hade behövt stressa. Jag fick lydigt traska hem och kolla på en dokumentär (Amanda Knox), för att sedan återvända vid en senare och mer korrekt tidpunkt (jag var ändå där först). Sedan var det födelsedagsfirande som gällde, Ebba fyllde 18!

Vi hade en jättebra kväll med helt fantastisk mat, dans, skönsång, falsksång, och mycket mer. Det var bara vi tjejer där, vilket var kul! På kvällen blev vi dock supertrötta allesammans och jag var ändå tvungen att gå och lägga mig i god tid, så jag stannade inte alltför sent.

Dagen efter gick jag upp vid halv sju, hoppade i lite lösa kläder och åkte halvsovandes hemifrån för att skriva högskoleprovet. Det var andra gången jag skrev provet (den första var i höstas) och det kändes annorlunda jämfört med sist. Dels kände jag en skillnad mellan den av mig upplevda svårighetsgraden på proven: språkdelen kändes svårare än i höstas och matten var lättare. Det var även skillnad på min attityd gentemot provet i allmänhet, jag kände mig lugnare den här gången, men det kan också ha berott på att jag var alldeles för trött för att orka oroa mig. Runt 16.30 plockade pappa upp mig, tjejen som längtat efter att få åka hem redan under lunchrasten (efter 3/5 prov), och när jag kom hem sov jag en stund. På kvällen höll jag mig hemma och kollade på film med familjen: Fantastic Beasts and Where to Find Them, och sedan kom Benjamin hit!


Här kommer lite bilder från fredagskvällen hos Ebba!





Presentöppning!


Nybliven glasögonbärare






Födelsedagsbarnet





Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar