lördag 29 april 2017

I Skenet av 100 Värmeljus

Imorgon är det valborgsmässoafton, vilket enligt svensk tradition kan likställas med att dricka sig redlös och tända eld på en hafsig hög ris och torrt gräs. Detta ska helst göras till falsksång från en skränande grupp huttrande stackare som inte insett att det, trots att det är sista april, fortfarande praktiskt taget är vinter. Som den radikala normbrytare jag är har jag själv planerat att spendera kvällen med sushi och Benjamin, som hundvakt och världens sötaste mops, Selma. Det blir mysigt!


Igår började långhelgen, som egentligen bara känns som en efterdyning till påsken. Detta firades med pizzahäng i Andrés sjöbod tillsammans med några kompisar. Det var iskallt och kolsvart, men som tur hade vi både filtar och ett hundratal värmeljus med oss, så det blev en riktigt rolig och trevlig kväll trots regnovädret och den kalla vinden utanför!


Idag har jag pluggat lite och även dansat runt i storarummet till de välkorrigerade tonerna av Enrique Iglesias. Emelie ska snart komma hit och vi ska plugga ihop, senare kanske jag ska träffa några kompisar på en fika, och ikväll ska jag vara med Benjamin. En toppenlördag! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar