torsdag 30 mars 2017

Krasch!

I helgen hade jag mycket att göra, men det var till största del en bra helg! I lördags kväll firade vi Amandas födelsedag och dagen efter åt jag och Benjamin middag hos hans mamma, vilket var jättemysigt. Det tråkiga inträffade efter middagen, och det har påverkat min vecka drastiskt hittills. Vi var glada och nöjda och begav oss hemåt, eftersom det var skola dagen efter. Jag tog upp min telefon för att ringa mamma och då fallerade en av "väggarna" i mitt mobilskal, vilket ledde till att telefonen gled ur det och landade på marken. Hela skärmen sprack, till den grad att jag fick små sår på tummen efter att ha försökt använda den till något därefter. Nu är den inlämnad på lagning och jag har en tillfällig telefon att hålla tillgodo med. Så himla typiskt! - Och dyrt.

I torsdags förra veckan hade jag också otur. Jag hade äntligen fått hem plaggen jag beställt, men när jag öppnade paketet blev jag riktigt besviken, varken blusen eller klänningen såg ut som på bilderna. Blusen var fin ändå, och inte super-annorlunda, men klänningen kändes som ett okänsligt skämt. Mönstret såg annorlunda ut, den var missfärgad, materialet var av en kvalité under all kritik, och längden och passformen var allt annat än kort och tight, som på bilden. Jag var rosenrasande att jag lagt halva min "månadsinkomst" på sådant skräp. Den klänningen var tillbakaskickad innan kvinnan på postkontoret hunnit blinka. Nu väntar jag otåligt på mina pengar tillbaka.

Bild från i lördags
Under dagarna som gått har jag haft en del för mig. Benjamin sov här söndag till måndag, på måndagen pluggade jag, och på tisdag kväll kom han hit igen. Vi tittade bl.a. på en ny serie vi intresserat oss för, Frontier. Den är bra hittills, lite barbarisk (vilket uppskattas)! På dagen i tisdags hade jag ett prov i kemi och en salskrivning i engelska, och lämnade in min telefon på lagning, så lite Netflix (och en sushi med mamma) var minst sagt välförtjänt!

Igår kämpade jag på med läxorna här hemma, jag hade studiedag i vanlig ordning. När jag tröttnade på att plugga kollade jag på en jättehemsk dokumentär om en kidnappning av en tjej i USA, som återfanns vid liv efter 18 år i fångenskap. Jag såg också en komedi med Adam Sandler (något jag inte är stolt över...) som hette That's My Boy, och en annan komedi med Kevin Hart, som hette The Wedding Ringer. Det blev en hel del dödtid helt enkelt, men det gjorde inte så mycket!

Idag har jag inte hittat på så mycket, förutom att köpa en present. Vi ska till Ebba imorgon, för hon fyller 18 idag, det ska bli kul! Jag måste upp tidigt för att skriva högskoleprovet dagen efter, men jag kommer nog inte kunna dra mig hem allt för tidigt på kvällen, man måste ju få leva lite, eller? 

Puss! ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar