onsdag 18 januari 2017

La semana pasada

Den senaste veckan har nästan bara bestått av ellära (fysik) för min del. Jag kommer knappt ihåg vad jag har gjort i övrigt, men som tur är är jag ju en ivrig fotograf som dokumenterat veckan minut för minut!
I tisdags påbörjade vi en stor kemilabb i skolan, det en ganska klassisk blanda-och-kolla-på-färgerna-labb! På lunchen samma dag fick jag ett [för mig] nytt café introducerat för mig, där åt vi. Jag tog en supergod lasagne! På eftermiddagen blev det lite fysikplugg, ett ärende och ett resemöte med tjejerna. Vi blev bjudna på go'fika hos Ellen och kom fram till en sak eller två, så det var bra!

På onsdagen varvade jag fysikplugg med SKAM som jag var lite nyfiken på. På eftermiddagen tog jag tag i mig själv och städade min garderob, i vilken hyllor och lådor skrikit efter hjälp i veckors tid. 

Torsdagen bringade inte mycket: skola och plugg. Fredagen däremot, förde med sig (en ganska kort) fredagsfika i form av våfflor med sylt och grädde på cafét bredvid det vi besökt på tisdagen (vilja förrädare vi är, haha!). Efter det blev det dock plugg hela kvällen, man får ju inte bli för bekväm!


På lördagen och söndagen blev det... ni gissade det! – Fysikplugg! På lördag kväll fick jag dock lite sällskap av Emelie och Michelle som kom över för att bl.a. se den urtråkiga filmen Being Single. Jag fick alltså, trots det dåliga fimmvalet, en liten ljusglimt i mörkret orsakat av potentialvandringar och annat hemskt.

Som ni hör var plugg ett återkommande tema under veckan som gått, plugg och besvikelse över tillbakalämnade prov. Något som var bra var dock att jag de flesta dagar, då energin tagit slut, kunde åka hem till Benjamin (som har praktik nu) och sova där. Det var mysigt, och det blir det nog mer av det i några veckor framöver! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar