onsdag 28 december 2016

Spontandate

Hej! Igår morse vaknade jag inte i ottan, jag var trött efter att ha suttit uppe sent, klistrad framför RuPaul's Drag race, en serie jag numera är helt förälskad i! När jag, genom springan jag lyckats öppna upp mellan ögonlocken, förde blicken över min mobildisplay noterade jag att jag fått ett sms som sade att ordern på min och Benjamins julklapp hade kommit fram. Det var då jag beslöt mig för att ta mig upp ur sängen och en timme och ett Drag race- avsnitt senare satt jag på bussen påväg till stan, i sällskap av Benjamin. 

Väl i stan kikade vi lite lätt i affärer (det var ju ändå mellandagsrea) utan att hitta något, gjorde några ärenden, och fick veta att smset jag fått bara gällde den ena delen av julklappen och att det skickats ut automatiskt. Vi skulle få hämta den i sin helhet i januari, men trots det gick det ingen nöd på oss, för istället för att vara trumpna begav vi oss mot biografen för en spontan-bio!
Innan filmen tog vi en dricka och sedan en kaffe innan det äntligen var dags att stiga in i salongen. Vi fick sitta i den lilla mysiga och avlägsna salongen vi såg The Boy i. Filmen vi såg hette Why Him? och vi gillade den starkt! Skådespelarna var bra, filmen (som var en komedi) var väldigt rolig, och trots att mycket av det som gjorde den rolig var att allt var så obekvämt och cringe-igt, var den insvept i ett stort täcke feel-good. Man var glad när man gick därifrån! Efter bion sov vi hos mig, väldigt nöjda med vår spontandate!

Puss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar