lördag 31 december 2016

Nyårsafton

Det är nyårsafton och än glittrar jag ej (inte mer än vanligt iaf), men jag räknar timmarna tills det är dags att dyka ner i sminket. Idag har jag kollat på filmen Bad Moms med min kära mor och snart ska jag börja fixa och trixa lite inför kvällen. Planen är att jag och Benjamin ska äta middag med Amanda och Jesper och att vi sedan ska fira vidare med några andra! Jag tror det blir jättebra och det ska bli extra roligt eftersom jag var utomlands förra året och hade en lite annorlunda nyår. Jag minns hur vi stod på hotellbalkongen, blockade ut över stranden och havet, och väntade på att fyrverkerier skulle fylla himlen. Det blev en besvikelse med en liten ljusglimt eller två (bokstavligt talat), men vi åt iaf god middag! 

USA

I år har jag inga nyårslöften, jag brukar inte ha det för jag tycker det är onödigt. Det är klart att vi alla vill förbättras och om någon känner att första januari är det perfekta datumet att börja göra det på, fine, bra för den personen. Jag personligen känner dock att förändring passar när det passar, att pressen av att börja gymma stenhårt, få bättre betyg, eller något annat klyschigt kan fungera, men då för att man är motiverad och verkligen vill och orkar det, inte för att klockan slår tolv och folk kysser varandra medan någons paljettklänning går sönder och folk skriker in det nya året.



Många menar att 2016 var ett dåligt år, men är inte alla år lite dåliga? Jag tycker att det är bättre att försöka fokusera på utveckling: vad har vi åstadkommit som människor? —Tillsammans och på tumanhand? Jag vet att jag har jobbat hårt i skolan och med skolarbete utanför skolan, jag har pluggat mig sönderstressad, men jag har också tagit tid till att vara med fantastiska människor, sjunga, dansa och ha allmänt roligt det här året! För mig har 2016 dels varit skitjobbigt, men också väldigt bra!

Jag hoppas att nästa år kan bjuda på lika mycket (eller mer) glädje, och om jag inte hinner blogga mer idag: Gott nytt år!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar