tisdag 20 december 2016

Julavslutning X2

Ah, jullov! Historian är inskickad och trots att en del lovplugg väntar är det äntligen dags för någon form av ledighet. I vanlig ordning en välförtjänt sådan, som vi kämpat denna termin! 

Idag har jag haft skolavslutning, från 09.30 till 13.00, i en volleybollhall. Det var fruktansvärt tråkigt och jag ska berätta varför! Att delta i volleybollturneringen var frivilligt så jag avstod, "att heja på blir roligare" tänkte jag. När vi kom in i hallen såg vi bänkar och små trädäck längs med planerna, men för att ta sig mellan däcken var man tvungen att gå i sanden. I sanden fick man inte ha skor och eftersom jag hade strumpbyxor på mig, som jag inte ville förstöra, fick jag sitta på en bänk där jag inte kunde se min klass spela, ensam, i ca två timmar.

När jag suttit och haft tråkigt tillräckligt länge var det dags att sjunga i spanskakören, vi hade övat in en låt: En Navidad, enligt skol-tradition, och till lärarens förtjusning gick det helt okej! Problemet var bara att när jag skulle resa mig upp för att gå bort till "scenen" fastnade mina favoritstrumpbyxor (som jag inte vet vart jag kan köpa nya av) i en bänk och gick sönder. Jippie! För min del var avslutningen alltså inte en hit, och jag hade lika gärna kunnat stanna hemma, något 2/3 av klassen gjorde. Charmigt.. :)


Alla klasser hade ett gemensamt tema som de klätt sig efter. Vi var tjuvar (som ni förhoppningsvis ser, haha)!









Trots att början på dagen, dvs min julavslutning, var otroligt misslyckad (i alla fall i mina ögon) blev eftermiddagen och kvällen bättre. Vid halv två träffade jag Benjamin i stan, vi åt sushi ihop och sedan beställde vi, efter lite krångel, vandras julklappar. I år blev det ingen överraskning, utan vi köpte likadana grejer, så vi kunde lika gärna gå ihop. Vi ska hämta ut dem nästa vecka, jag är så taggad! 

Efter vår sväng på stadens torg blev det en kaffe och sedan drog vi oss hemåt. Klockan fem började min systers julavslutning, så då infann jag mig i kyrkan för en mer traditionell sådan än morgonen bjudit på. Det fick mig verkligen att sakna min högstadietid och inte minst min fantastiska musiklärare som jag hade under åren i den skolan. Han är ett musikaliskt geni och den bästa läraren jag haft! — Med andra ord var avslutningen lyckad och jag fick känna mig lite mer nöjd över dagen! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar