måndag 5 december 2016

Atommassa och massa film

Om en timme kommer jag äntligen vara hemma och då ska jag lägga mig och sova. Det har varit en lång dag, i kontrast till lina vanliga måndagar då jag brukar komma hem tidigt.

I helgen var jag på filmkväll hos John. När alla kommit dit frågade vi oss om vi kände för bra eller dålig film den kvällen, det slutade med att vi såg Tomb Raider 2 och Matrix 3, där ser ni vad svaret blev. Trots tveksamma val av film var kvällen lyckad och det var inte förrän strax innan 2 jag begav mig till Benjamin, där jag somnade så fort jag kommit innanför dörren. 

Tyvärr var helgens höjdpunkt (ovan) inte det enda dagarna bestod av: jag pluggade även en del kemi, eftersom jag idag (måndag) skulle ha prov på flera kapitel i just det ämnet. När måndagen inföll var det dags att få ur sig all information. Jag tror det gick ganska bra! Det var inte så att jag kände mig supernöjd när jag lämnade in det men jag skrev iaf på alla frågor och provet testade bara kunskaper upp till C-nivå, så det lär komma fler chanser! 


Efter provet, som vi skrev under dagens sista lektion, satt jag kvar med min svenskagrupp och skrev klart vårt grupparbete, som ska redovisas på torsdag. Efter det spenderade jag en halvtimme i stan, dels för att jag väntade på min buss, men också för att jag ville kika efter en julklapp (SOM INTE FANNS I BUTIK!). Nu ska jag hem och några [fler] läxor blir det inte idag! Jag vill bara vila, så plugg med nya tag får vänta tills imorgon!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar