söndag 27 november 2016

Work, pizza och mina två ögonstenar!

Idag har jag jobbat och pluggat. Jag vaknade med ett ryck klockan 07.15 imorse, i tron om att det var måndag och att vi (jag och Benjamin) försovit oss. Jag lyckades efter försäkring om att det inte var fallet somna om för att några timmar senare vakna, lite mer harmonisk i sinnet. Efter frukosten åkte jag till jobbet. Där fick ångan från mjölkskummaren och diskmaskinen kurera min sträva hals i fyra timmar, innan det var dags att dra sig hemåt igen. Väl hemma skrev jag klart och skickade in två texter: en essä om skräck i litteraturen och ett spanskt kärleksbrev. Medan jag, relativt trumpen över att det tog så lång tid att komma på en bra rubrik till essän, kollade igenom mitt instagramflöde, drack jag en stor kopp te. Snart ska jag ta mig en till.

Igår var jag relativt pigg och alert, åtminstone på dagen. Det var inte förrän nu på eftermiddagen jag kände att förkylningen var tillbaka. Den klarade väl sig inte utan mig längre, helt enkelt? Jag kan inte klandra den, jag är ju oemotståndlig.

Vad har mer hänt i helgen? Lite smått och gott! Jag vet inte om jag nämnde det men i fredags kväll hälsade familjen på farmor och åt pizza. Vi blandade "vanlig" pizza med en mer exklusiv variant från en lokal restaurang. På den av de speciella pizzorna som jag tyckte var godast fanns bl.a. bacon, äpple, ruccola och tryffel, en intressant smakkombination. Jag tyckte den var jättegod, fräsch, men jag föredrar fortfarande en klassisk kebabpizza!
Pizzan jag beskrev


Igår efter att jag myst lite hemma, kom Emelie hit. Vi kollade på en dokumentär om sömnparalys på Netflix (jag minns inte namnet, men den var dålig så det är irrelevant) och spelade lite ps4. Lite senare kom Benjamin också och då åt vi glass och lite så! Mysigt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar