tisdag 29 november 2016

Jag vill hitta tillbaka till mitt bokmals-jag

När jag var liten var jag en riktig bokmal. Jag läste fort och mycket: minst 20 minuter varje kväll hade jag triumferande berättat för min kompis i årskurs två. Hon (som fortfarande är en av mina bästa vänner) påminner mig om det med jämna mellanrum. Jag var lite lill-gammal, det är jag nog fortfarande. 

Nu har jag precis läst ut Timbuktus bok En droppe midnatt. Det var samma bok som jag tänk underhålla mig med på bussen, istället för att frenetiskt scrolla upp och ner på Instagram, men nu är den slut. Det är dags att börja på något nytt! Frågan är bara om jag ska börja beta av listan med konstnärlig litteratur och klassiker som Gustav gav mig (jag fick så många tips att jag bad honom skriva ner dem), ta vid där jag ofrivilligt slutade i Fredrik Reinfeldts självbiografi, eller läsa något lättsamt och fiktivt, för att bryta av? Kanske hade det varit nyttigt för mig att rota fram mitt bibliotekskort, hoppas på att minnas den fyrsiffriga koden jag så många gånger fått byta pga min glömska, och ta mig ner till den stora byggnaden där kortet en gång gick varmt i takt med att jag tog mig igenom bok efter bok? Troligtvis, men min förkärlek för hundöron och min förakt mot onödiga promenader håller mig borta.

Idag ska jag ägna mig åt faktalitteratur: kemiboken och texter om medeltiden står på schemat. Jag känner mig förövrigt mycket bättre än igår. Kanske för att jag fick sova i natt? Kanske för att jag lät mig vara hemma igår? Oavsett är det otroligt skönt, och på torsdag, då jag förövrigt kommer få öppna det första paketet i årets paket-kalender, kommer jag vara tillbaka i skolan och förgylla den med min närvaro igen. Yes.


Här är jag nu, i pyjamasbyxor och Dead by April-merch, med hår som blivit vågigt av att flätas direkt efter duschen. På bilden finns också klistermärken, Snapchat har gjort en av mina gamla önskningar om att kunna dekorera mina kort som Foki till verklighet! Jag är lite sentimental idag tror jag. Haha! 

Nu blir det plugg-paus och jag ska laga mat och se ett avsnitt av The Crown. Jag har hittills sett tre och har inte bestämt mig för vad jag tycker än: om den är trist eller intressant.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar