tisdag 1 november 2016

Halloween

Halloween, den bästa dagen på året och min absoluta favorithögtid. Som tur var fick jag chansen att spendera den på rätt sätt och jag hade en jättebra kväll! 

På dagen var jag med Benjamin och vi tittade på två filmer och tog det lugnt. Det blev Law abiding citizen och Landet för längesedan, haha en bra kombo! Eftermiddagen spenderade jag i badrummet, dansandes och sjungandes med sminkborstarna i högsta hugg! Tillslut var jag kvar och det var sminkad och i full Wonder woman-mundering jag åkte till stan klockan sju. 

Klockan nio började halloweenfesten jag skulle på hos min klasskompis Martin. Många av de som var där går på vår skola, men ungefär hälften var Martins kompisar. Jag träffade massa nytt roligt folk och hade jättetrevligt! Förhoppningsvis blir det en favorit i repris snart! 


Jag var som sagt Wonder woman med trikåer, boots och röda läppar! Linnea var Catwoman och Emma Supergirl, så vi blev ett litet super-squad. I övrigt var det en salig blandning av utklädnader! Det är väldigt kul när folk går in för det tycker jag, särskilt med tanke på att jag själv tycker det är så kul att klä ut mig haha!

När jag och Linnea satt i bilen på väg hem var vi nöjda och glada. Allt kändes bra tills jag kom hem och upptäckte att jag tagit fel skinnjacka och att någon tjej på festen förmodligen stod och frös i panik. Det visade sig att jag hade rätt så nu är jag på väg in till stan för att lämna hennes jacka! Sedan ska jag bara hem och plugga matte tills kvällen faller in och det är dags för tapas med tjejerna!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar