onsdag 23 november 2016

En riktig kulturkväll

Veckan bara rullar på! Måndagen var bra, tisdagen var bra och onsdagen var också bra! Igår åkte jag sömndrucken till skolan och trodde att dagen skulle bli hemsk, men icke! Kemi-labben var helt okej och när den var slut åkte jag, Emma och Linnea och åt hamburgare och doughnuts (eller ja, de gjorde det, jag tycker inte om just den sortens degklumpar med topping) i stan. 


Efter skolan åkte jag till Joel, och såg det cinematiska mästerverket Bee Movie. Skämt åsido: den var underhållande när jag var liten, men ännu mer underhållande (och märklig) nu! Efter ungefär en timme hos Joel begav jag mig ut i mörkret, mot en konsthall jag absolut inte kunde hitta till. Som tur var kunde mina kära vänner rädda mig! Anledningen till att jag en tisdagskväll valde att åka just dit var att Gustav och Edvin skulle köra några låtar där. Dessutom hade Edvin en film som visas på den utställning som hade premiär kvällen till ära. Det var kul att komma dit och titta, inte bara för att mina kompisar var en del av det hela, utan även för att utställningen och uppträdandena fokuserade på ung talang. Det var unga som sjung, rappade och spelade, och det var unga som skrivit poesi och gjort filmer. Det är bra att ge dem ett forum där de kan visa upp sin konst tycker jag! 


På kvällen tog vi följe hem allihopa och när jag väl nådde min ytterdörr var jag riktigt trött. 
Jag lade mig tidigt och vaknade upp till en bra dag idag! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar