tisdag 4 oktober 2016

Självkänslan krossad av Tors hammare

Nu är det säkert att säga att hösten är här. Det är nästan bitande kallt här på busshållplatsen. Jag hörde nyss någon säga att det inte var mer 4 grader ute. Inne är det också kyligt, jag har hade på mig plysch-mjukisbyxor och tofflor till sista sekund (innan jag var tvungen att byta om till jeans). 

Idag ska vi ha brännarkörkort i skolan. Det är inget jag ser fram emot då jag tycker det är obehagligt med eld, och är ganska osäker på om jag ens är fysiskt kapabel till att tända en tändsticka, men förhoppningsvis klarar jag det ändå på något sätt! I eftermiddag blir det fler lektioner och sen ska jag kanske göra lite ärenden, annars bara gå hem och vänta på Benjamin.



Gårdagen var tuff mot mig. På morgonen fick vi tillbaka matriser (nej, den nya matteläraren tror inte på betyg på proven) för matteprovet. Låt oss bara säga att det gick dåligt, mycket sämre än vanligt. I regel blev alla i klassen sänkta ca 2 snäpp på betygsskalan om man jämför med resultat från föregående år, och jag själv var inget undantag, med nästan 3 stegs sänkning! Jag hamnade nästan i chocktillstånd, besvikelsen rann av mig till en början, för jag kunde inte förstå att mitt hårda slit och mitt välskrivna prov kunde få en sådan respons. Jag har blivit orättvist bedömd till min nackdel förr (i andra ämnen), men aldrig såhär. Jag har aldrig varit mer säker på att det här inte är ett betyg jag ska ha, överhuvudtaget.

Kvällen igår var tråkig, men försatte mig inte i ett känslomässigt vakuum. Jag pluggade historia tills jag verkligen inte orkade mer, och sedan var kvällen nästan slut. Vart tog tiden vägen? 

Det ska bli skönt att träffa Benjamin idag, jag längtar redan tills skoldagen är slut! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar