onsdag 26 oktober 2016

Räknar timmarna!

Onsdag, lillördag, veckans mitt. Åh vad skönt det känns att två dagar från nu få lov. Ett välförtjänt sådant. Den här veckan har hittills varit hyfsat lugn, särskilt i jämförelse med hur mycket jag haft att stå i det senaste. 

Igår var jag med Emelie en stund, sedan gick vi till Olivia för att äta köttfärssås och spagetti. Jag avslutade kvällen med en promenad hem till mig, där Benjamin väntade. Vi kollade på HIMYM och sedan sov jag bättre än jag gjort på veckor. En lättnadens sömn, kanske?

Idag gick jag upp precis lagom för att missa Benjamin med 20 minuter. För en gångs skull började han senare än mig och gick upp först när jag var mitt uppe i min "var-är-min-jacka!?-stress". Nu kanske ni undrar vad jag skulle göra i skolan på min lediga onsdag och svaret är tyvärr bara att jag skulle ha utvecklingssamtal. Det gick i vanlig ordning bra: snabbt och smidigt! Skönt! Bussen hem passade bra och vid halv elva stod jag hemma i köket igen, i full gång med att göra currysås! 

Det gick inte så bra med pluggandet idag, matten känns seg: Extra tråkig och svår. Om knappt ett år är det ett ämne som ligger bakom mig, och tro mig, jag längtar innerligt. Det jag främst studerat idag har faktiskt varit Emelies vackra uppenbarelse. Hon kom hit vid halv fyra och höll mig sällskap medan jag drack både en och två koppar eftermiddagskaffe! Härligt! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar