onsdag 5 oktober 2016

Onsdag

Plugg-onsdag idag! Det har gått ganska bra, trots att mjölken vi hade hemma bara räckte till två koppar kaffe. Jag har pluggat lite matte och lite mer historia. - Kanske lite för mycket då jag efter skrivandet av del 1/3 redan ligger 200 ord över den totala ordgränsen. Det känns mindre bra, men förhoppningsvis blir jag välsignad med en lösning, alt. jobbar hårt nog för att pressa ner texten. Med min tur bör jag nog satsa på det senare.

Övriga aktiviteter idag: Kolla Top Model Scandinavia, äta nudlar och tycka synd om mig själv för att jag går i skolan. Jag kan intyga att samtliga utfördes väl.



Jag vill förresten berätta för er om gårdagen, kanelbullens dag: Först och främst måste jag berätta att jag lyckades tända tändstickan på kemiprovet, med bravur! Jag fick alltså mitt brännarkörkort så nu kan jag göra pyro-labbar, hoho! 

Efter kemin hade vi vår långa tisdags-lunchrast så några från klassen åkte till stan och åt ihop. Vi åt på ett ställe dit jag endast går när jag vill ha carbonara (annars blir det ju sushi), men den här gången testade vi buffén som bestod av pastagratäng, pasta med olika såser, soppa och salladsbuffé. Jag testade lite av varje, men godast var nog spagetti och köttfärssås med parmesan! Mums!

Efter en stund var vi tillbaka på skolan och allt var frid och fröjd tills Linnea insåg att hennes telefon var borta. På Hitta min iphone såg vi den röra sig fort och förstod att hon måste ha tappat den på bussen. Den hade då hunnit åka två varv genom staden när vi hoppade på den i hopp om att mobilen låg där någonstans, mellan sätena eller hos chauffören. Som tur var hade någon gett det till chauffören och Linnea fick (efter att hon beskrivit utseendet) tillbaka den. Vi alla drog en lättnadens suck och så var det slut med drama och skrattfylld ångest för den dagen!

Efter skolan var jag med Benjamin och vi hade en jättebra kväll. Vi gjorde inget speciellt, den var bara allmänt mysig! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar