fredag 2 september 2016

Sushifrossa, vänner och B-film

Jag älskar att fylla år, men igår var ett bra exempel på fördelar med att även andra firar sina födelsedagar. Denna gång var det min systers tur, vilket resulterade i riktigt god mat. Till frukost blev det amerikanska pannkakor och på kvällen samlades familjen och farmor hemma hos oss för en riktig sushifrossa. Det var SÅ gott och jag åt så mycket att jag trodde jag skulle spricka! ...Och som om det [sushin] inte var bra nog blev det hembakad äppel- samt päronpaj till efterrätt, lyxigt!



Idag är det fredag, och eftersom jag ska ha veckans spanskalektion nästa onsdag hade jag sovmorgon till 12.30 idag. Det hade även Benjamin som förövrigt sov över, så vi kunde äta ihop och ta följe till skolan på morgonen, vi passade dessutom på att ta en kaffe i stan. En ideell start på en skoldag!

Efter skolan, dvs den enda lektion jag hade, åkte jag till Joel. Vi tog en promenad i skogen med hans hund under varsitt paraply, då det fullkomligt öste ned. När vi kom tillbaka till hans hus, blöta och leriga om skorna, hann vi precis äta något litet innan det knackade på dörren och Viktor var där. De skulle hem till en gemensam kompis (jag hade andra planer), så vi hoppade alla in i Joels bil och de släppte av mig hemma på vägen.

Några timmar senare kom Emelie hit och vi bestämde oss för att kolla på en skräckfilm som vi tänkte kunde vara bra: det var den inte. Den var fruktansvärt dåligt gjord, specialeffekter som eld och förvrängning var nästan lika skrattretande som skådespelet och plotten. Usch och fy! Amityville Terror hette den.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar