lördag 10 september 2016

Nicolas Cage's snakeskin jacket

Gårdagen var en extra lång dag. Det kändes iaf så, på gott och ont. Jag gick upp extra tidigt för att hinna med min tidiga buss, jag somnade nästan på bussen. Hela dagen stod jag tillsammans mer Cassandra från min klass i skolans café: torkade bord, sålde mackor etc. Efter vad som kändes som en evighet av missat skolarbete utbytt mot rastlöst stillasittande, tog skoldagen slut och jag åkte hem. 
En bild Gustav tydligen hade tagit. Harmonisk eller hur?
Väl hemma fixade jag med lite grejer och kollade på avsnitt ett av Outsiders (en ny, 12:e säsong drog igång i torsdags). Vid sju åkte jag till Gustav där det blev filmkväll med killarna, nästan alla var där, vilket var jätteroligt! Vi började kvällen ute bland myggor som ville få oss att dö av blodförlust, och flyttade sedan in till huset för att kolla på film nr. 1: Wild at heart. Den var ganska bra: rolig men väldigt konstig! Kanske borde jag varit beredd när jag fick veta att det var en Lynch-film?

Filmen, Joel och mini-glassen.
Jag var otroligt trött igår, efter veckan överlag och i synnerhet efter det tidiga uppstigandet, så jag gick hem i hyfsad tid, runt halv ett. Innan dess hann jag [tillsammans med de andra] med en promenad i mörkret (som gav mig otrolig skoskav), att umgås på altanen, en Ica-tripp som förde med sig mini-Ben&Jerry's, och att somna på en vän redan under första filmen, med Nicolas Cage's blick fäst på mig från andra sidan skärmen. Det var en jättebra kväll och jag däckade så fort jag kom hem. Jag var tvungen att väckas ur min skönhetssömn en stund senare för att släppa in Benjamin, men annars sov jag som en stock!  


Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar