onsdag 7 september 2016

Makeup review - Nyx

Jag är ingen skönhetsbloggerska eller makeup-guru, men det krävs inte allt för mycket för att kunna recensera en produkt. Jag tänker att det skulle vara lite av en en frisk fläkt med lite åsikter från någon som inte är sponsrad etc, utan som bara frågar sig "Skulle jag rekommendera det här till en vän?".

Under den senaste tiden har jag handlat en del från Nyx, eftersom jag tycker att deras counter är rolig och spännande. De har lite av varje, det mesta är väldigt billigt, t.om. jämfört med andra budgetmärken, och ja, jag har helt enkelt fått ett bra intryck av detta icke djurtestande märke. Så, vad tycker jag?

Ögonskugga - Heat

När jag köpte skuggan var jag ute efter en varm ton som kunde göra min standardlook lite roligare. Jag tyckte färgen var riktigt fin, så jag köpte den. 

När jag testade skuggan uppstod lite blandade känslor: Den var inte så pigmenterad som jag trott (jag sprayade den inte, för jag trodde inte det skulle behövas), utan hade istället en slags rosa champagneaktig ton. Jag tyckte att den var väldigt fin och feminin, men det var inte det jag hade betalat för. Nästa gång ska jag spraya och se om jag kan tvinga fram lite mer pigment. 

Överlag är jag nöjd med produkten, färgen är fin och den håller bra. Den var dessutom ganska billig och jag tycker definitivt att det var en prisvärd produkt.

Eyeliner - Colored felt tip liner WHITE

Som jag skrev i ett annat inlägg var jag sugen på att experimentera lite med olika eyeliners, men eftersom jag inte hittade någon fin färg fick det bli en vit. Jag har använt eyelinern i fråga flera gånger till vardags och jag måste säga att den gör mig lite kluven

Något som är bra med den är att den håller hela dagen och till skillnad från min svarta eyeliner från Isadora (som jag fullkomligt ÄLSKAR, jag har använt samma [sort] sedan jag började sminka mig), stannar kvar när jag drar av min moppehjälm. Det är ett stort plus! 

Något som jag inte gillar är hur den är utformad. Det är en sådan liquid eyeliner som ser ut som en penna, det gör den ganska lättarbetad, men orsakar också svårigheter med att få ut tillräckligt med produkt. Det har lett till att jag fått lägga lager på lager, och kanske är det också därför den håller så bra..?
Här ser ni mascaran, ögonskuggan och läppstiftet. Ni känner säkert igen bilden från ett inlägg då jag visade vad jag köpt.

Mascara - More to Love

Jag köpte dels den här mascaran eftersom jag behövde en ny, men också för att den var väldigt billig: den kostade kanske 80kr. Tyvärr fick man vad man betalade för, inte mer. 

Visst fungerar den: den är svart och får fransarna att se längre ut, men [det största] problemet enligt mig är att man får upp alldeles för mycket produkt, så fransarna ser väldigt klumpiga ut. Det är väldigt osmickrande, åtminstone på mig, eftersom jag använder den både på över- och underfransarna.  Som sagt fick man vad man betalade för, och ska jag vara ärlig tycker jag inte särskilt mycket om denna produkt.

Liquid lipstick - Bedtime Flirt

Det är väldigt populärt med sådana här läppstift just nu, och nude- nyanser säljer slut superfort. Jag hade otrolig tur som fick tag i det sista exemplaret (just då) av just den färg jag helst ville ha: Bedtime Flirt! Jag hade aldrig testat denna typ av läppstift innan, då jag mest kört på genomskinliga gloss eller "vanliga" läppstift tidigare, men jag har blivit helt förälskad i denna produkt

Jag använder läppstiftet ofta och kan konstatera att färgen är jättefin, det håller otroligt bra (jag har både kunnat äta och dricka under dagen, utan att behöva återapplicera), dessutom tycker jag mycket om applikatorn, som gör det lätt för mig att slänga på det lite snabbt innan jag skyndar till bussen på morgonen!  

Jag skulle absolut rekommendera denna produkt och kommer garanterat köpa fler i framtiden!

Slutsats:
Som ni ser har jag lite blandade åsikter, men har inte testat mer än en produkt av respektive sort. Jag kan därför inte säga att "alla mascaror från Nyx är dåliga" t.ex. Trots att det finns de saker jag har vart mindre nöjd med skulle jag säga att jag gillar märket överlag, och jag kommer köpa fler saker därifrån i framtiden!
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar