måndag 26 september 2016

Fågelsången jag inte ville väckas av

Imorse, tidigare än önskat, väcktes jag av en hysterisk syster som behövde hjälp med att fösa ut en sparv som flugit in i huset. När jag helt groggy (till följd av min hänsynslösa förkylning) sprang runt och letade efter den stackars fågeln, insåg jag att den hittat ut på egen hand och att jag gått upp förgäves. Kul.

Under dagen har jag tryckt i mig tillräckligt mycket te för att den igår nyinköpta honungen ska ha nått mittstrecket på förpackningen. Jag har även kännt mig både rast- och hopplös då jag verkligen behövt plugga (dels på det jag missade idag men även andra uppgifter) men inte haft någon ork alls.

Benjamin kom hit förut. Han hade halstabletter med sig till mig, och visste att besöket gjordes på egen risk. Han var minst sagt välkommen! Vi började titta på Gudfadern, men somnade båda i soffan efter ungefär en halvtimme. Vi sov i ca tre timmar för att sedan gå upp och äta micro-pizza (~ Healthy lifestyle ~) och dricka te. När han lämnat mig åt mina näsdukar igen kollade jag lite på filmrecensioner på youtube och sedan blev det MER te (denna gång med mamma). 

Jag tror jag ska stanna hemma imorgon också med tanke på hur jag mått idag, men förhoppningsvis hinner jag med lite plugg då iaf! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar