måndag 29 augusti 2016

The End of the World

Nu börjar det bli höst. Jag står vid busshållplatsen och fryser i bomberjacka och sneakers. Imorgon ska jag köpa nya skor: ett par jag testade när jag och Linnea var i stan (men som jag var osäker på eftersom "skaftet" var slappt). Då kan jag börja ha på mig min nya höstjacka också, något jag sett fram emot!

Igår jobbade jag från elva till fyra. Jag skulle egentligen jobbat till sex, men det öste ner, så kunderna var för få för att vi skulle kunna hålla öppet länge. Innan det var dags att stänga hann jag dock ha en liten lunchdate med mor min, som kom förbi och åt fisksoppa när jag hade rast. Mysigt!
  Den soppan är fantastiskt god, med en säkrad plats i mina topp tre på menyn, haha!

Efter några timmar hemma, då jag mest försökte torka och värma upp mig [efter färden hem genom ösregnet], kom Benjamin. Vi kollade på en film som hette Seeking a Friend for the End of the World. Vi tyckte båda om den mycket! Till en början var den rolig och sedan blev den mer sorglig, det var en av de bättre filmerna jag sett på ett bra tag!


Under natten till idag hade jag svårt att sova, eftersom ovädret dundrade på utanför. Trots mörkläggningsgardin lös hela rummet upp av ljus från blixtarna och åskmullret dånade på rejält. Tillslut lyckades jag iaf somna bredvid en redan sovande Benjamin, och nu är jag på väg till skolan för att påbörja terminen på riktigt med matte och kemi!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar