söndag 21 augusti 2016

Sommarlov 2016

Det är inte långt kvar. Om bara några timmar ringer min klocka och den riktiga vardagen börjar. Vardagen som består av läxor upp till tänderna, stress, sömnbrist, hunger och en tom plånbok. Hösten är snart här, det kommer bli mörkt, kallt och blött igen, men det är inget som kan slå ner en så länge man kommer ihåg att impregnera sina mockaskor. Som jag nämnde förut är det på ett sätt bra att man kastas in i det igen, att man tvingas beta av vecka för vecka. För rätt som det är ligger man bara under duntäcket för att det är mysigt, med elementet ställt på noll och undrar om temperaturen i havet överstigit 20 grader än. Tills dess är det viktig att hålla sig motiverad, att längta, om så bara till helgen. Sommarlovet är dock inte över riktigt ännu, så låt oss njuta av de sista timmarna och titta tillbaka på veckorna som varit!

Efter att ha gått på bal med en av mina bästa vänner, gått på studenter, och kanske bäst av allt: lämnat in de sista examintationerna, blev det sommarlov. Den tionde juni för att vara exakt. Troligtvis var det mitt livs mest efterlängtade, och trots regn och blåst, vilket man kan tycka hör till en svensk sommar, blev det väldigt bra. Så vad hann jag egentligen med?

Förutom att bada och sola (under de få dagar det gick) blev det en hel del födelsedagsfiranden...


Kvällar med nära och kära...


Det blev ett midsommarfirande av rang...


Bråvallafestivalen...


Biobesök...


Glassigt...


God mat...


Och givetvis mycket, mycket mer!
Det har varit en bra sommar. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar