måndag 22 augusti 2016

Första dagen i skolan

Min första dag tillbaka i skolan är över och jag ska strax lägga mig i väntan på nästa. Dagen idag började med att jag steg upp alldeles för tidigt (för mitt eget tycke) och tog följe med Emelie en bit, för att sedan återförenas med klassen och våra klassföreståndare för allmän info. 

Efter en helt fruktansvärd lunch (vilket var väntat) bestående av torr, okryddad kyckling, toppad med ett tjockt fettlager, samt ris så hårt att det knastrade mellan tänderna, åkte vi till Slottsskogen för gruppaktiviteter. Vi hade blivit indelade i grupper med folk från andra klasser så jag och Melina hamnade med tre tjejer från ekonomi och samhäll. Uppgiften var att orientera i/ runt Slottskogen (vilket ingen var varken klädd eller redo för) där varje stopp var en station med en uppgift, gåta eller liknande. När vi kom i mål fick vi veta att vi var först av alla och vann därför varsin godispåse! Att vinna är alltid kul och godis är gott, dessutom var jag glad att äntligen få åka hemåt, så det var precis vad jag gjorde. ...Eller försökte göra åtminstone: Jag fick vänta 35 minuter på min buss och mitt enda sällskap var en milkshake (i fel smak, för jordgubb var slut) som jag försökte få i mig genom ett sugrör det troligtvis var hål i. Mindre kul.
Melina på lekplatsen där vi samlades.

När jag äntligen kom hem tog jag det lugnt, åt, drack kaffe med mamma och försökte till och med ge AHS en till chans. Jag klarade inte ens ett avsnitt innan jag mindes varför jag slutade kolla nästan direkt förra gången. Serien blev återigen lagd på hyllan.

På kvällen var jag med Benjamin en stund och det var mysigt. Trots att vi båda var väldigt trötta åkte jag hem till mig för att sova här, vilket är det jag tänker göra härnäst. Imorgon blir det film och mer gruppövningar i skolan och efter det ska jag vara med Benjamin igen, längtar [till eftermiddagen]! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar