lördag 9 juli 2016

Stadsterapi

Hej! Nu är jag hemma och har nyss, iklädd myskläder suttit och smygätit av de räkor mamma suttit och skalat till kvällens middag, som jag kommer missa. Jag ska nämligen förbi Ellen en sväng för att tillsammans med tjejerna fira hennes födelsedag (som är idag) lite med tårta! Mysigt!

Det var riktigt skönt att komma in till stan idag. Det var rea överallt och bland de röda prislapparna lyckades jag fynda en tröja, som bokstavligt talat hade mitt namn på sig, den kallades Natasha top eller något liknande.. Jag hittade även en annan tröja till normalpris, och köpte en hudfärgad balconette-bh för att ha under den. 

När jag kände mig relativt klar tog jag en sushi, för att sedan möta upp Linnea för att äta frozen yogurt. Det är så himla gott och det var kul att träffa Linnea! När vi var klara på yoghurtbaren kollade vi i lite fler affärer tillsammans och sedan åkte vi hem! Det var en bra dag.

Egentligen är det lite ironiskt att jag blev kär i denna tröja och köpte den, eftersom jag hyser ett sådant hat för chokers. Ja, jag har länge tyckt väldigt illa om choker-halsband, och den enda gång jag förmått mig att testa ett var då jag skulle på 90tals-fest i våras. På kläder tycker jag dock att det kan vara fint och detta var ett sådant fall! 

Tröjan är lite glansig i materialet men tyvärr är färgen svår att fånga på bild. På BikBoks (den är från BikBok) hemsida står det att den är rosa, och den har absolut en rosa ton (som inte kommer fram tillräckligt bra på bilderna), men jag skulle säga att den är med "jordig" i färgen: som en mörk nude, en slags blandning mellan brunt och rosa! Hur som helst älskar jag färgen och är jättenöjd med detta köp!

Även denna tröja var svår att ge rättvisa på kort då formen inte kommer fram och den dessutom smälte in i bakgrunden. Hur som helst är detta "Natasha-tröjan" jag nämnde tidigare. Den har utskurna armbågar och är ganska tight och i en kortare modell (som slutar ungefär vid naveln). Jag köpte en storlek större än jag vanligtvis gör, eftersom jag ville ha ett lite "pösigare" (dvs inte skin tight) och med ledigt intryck! Det här tycker jag är en bra vardagströja och jag gillar den redan väldigt mycket, vilket kanske är självklart med tanke på att jag köpte den, haha!


Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar