måndag 4 juli 2016

Jobbar på!

Hej hej! Jag har nyss lyckats ta mig upp ur sängen efter en lång stund utan någon aktivitet. Jag tror jag drog på mig en förkylning på Bråvalla för jag vaknade upp med halsont i morse och har blivit lite snuvig nu. Hoppas det går över snart, det är så himla störande med förkylningar! 

Idag har jag haft en bra dag på jobbet! Det är mycket turister här nu och eftersom jag jobbar på glasscafé/lunchrestaurang resulterar det i väldigt mycket kunder, och vidare mycket arbete. Jag gillar det för det får tiden att gå snabbare, och man känner att ens närvaro faktiskt betyder något [för verksamheten] istället för att man bara blir som någon överflödig klump som står i vägen. Haha, okej, jag kanske inte har känt mig som en "överflödig klump" tidigare heller, men det är ju alltid roligare att få jobba ordentligt för sina pengar!

Nu, efter en veckas jobb på den här arbetsplatsen, känner jag att jag verkligen börjat komma in i det hela. Trots att jag inte har stenkoll på allt så är det kul att kunna vara lite självständig och inte behöva fråga om hjälp och så hela tiden! På tal om jobb har mitt schema ändrats så jag kommer arbeta senare (13.00-19.30) varannan dag, vilket inte är optimalt för mig, men oh well...

Nu ska jag se om jag kan få tag i en serie jag har varit lite nyfiken på och senare kommer Benjamin hit för att kolla på film och sova här. Förhoppningsvis anländer han innan Ica stänger, så han hinner köpa med lite honung till mig stackars hals, haha!

Puss! ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar