fredag 15 juli 2016

Hej semester!

Nu är min tid som kommunsommarjobbare officiellt över. Det innebär att jag nu avverkat tre veckor på caféet, och samma antal enkronor har jag fått i dricks. Det har varit en lärorik tid, men nu ska det bli skönt att åter kunna luta sig tillbaka och njuta av sommarledigheten.

Efter att jag slutade jobbet tog jag en glass i solen för mig själv och efter det läste jag klart boken jag började på i onsdags: Livet efter dig. Det var den andra boken jag läste denna veckan och jag måste säga att det var skönt att läsa något skrivet av ett "proffs", då den förra var en (förvisso förhållandevis välskriven) självbiografi från en "icke-författare". Jag känner en slags hat-kärlek för Livet efter dig, men jag tyckte den var mysig att läsa och skulle rekommendera den. Jag tror dock en mer blödig person skulle uppskatta den mer än jag gjorde. Jag antar att jag har blivit så van vid fiktiva hemskheter att jag blivit härdad.

Ikväll blir det nog pizza-date med tjejerna för min del men innan dess ska jag bara slappa hemma. Det är jag väl värd? 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar