söndag 3 juli 2016

Glass-lunch i Söderköping

Hej! Benjamin kom nyss hit och vi ska lägga oss. Det ska bli skönt efter en händelserik [början av] helg. Igår blev det, som jag skrev tidigare, både resa och festival. Idag gick vi upp relativt tidigt och åt hotellfrukost i den stilrena matsalen innan det var dags att bege sig av. Vi åkte till Söderköping och åt på en glassrestaurang som heter Smultronstället, de har massa roliga, speciella glassar där och vi fick beställa från en inbunden meny efter att ha blivit bordsplacerade. Kul och lite surrealistiskt! Glassen var jättegod och när vi ätit upp kollade vi lite i butiker som låg längs med kanalen där glasstället låg, efter det åkte vi hemåt, och jag lyckades även på vägen hem sova så det gick relativt fort. 


När vi kom hem tog jag det bara lugnt ett par timmar, men på kvällen åkte jag till Emelie där jag var med henne, tjejerna och Emelies [klass-] kompis Michelle. Vi hade det trevligt: gick ut på promenad, pratade, kastade dart och dansade loss i Emelies storarum, haha! Det var trevligt och jag gick hem ganska sent. 

Nej, nu är det dags att sova. Det behöver jag. Ha det gott!
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar