torsdag 16 juni 2016

Två exempel på exceptionella födelsedagsfiranden

Hej! Det är torsdag och idag har jag ätit frukost med Benjamin, tagit en kaffe med mamma och påbörjat lite foto-redigering. De två senaste dagarna har varit toppen, så jag tänkte berätta lite om dem för er!

I tisdags fyllde jag år och väcktes i vanlig ordning vid 05.30 av skönsång. Jag fick frukost på sängen och jättebra presenter: sådant jag verkligen behövde men inte hunnit köpa än. Efter att jag blivit firad av familjen tyckte jag inte det var någon idé att somna om, så jag gick upp istället!

På förmiddagen läste jag en bok, den var tunn så jag läste ut den på ett par timmar. Boken hette Änglarnas Svar och jag tyckte den var ganska bra! Ett minus var att jag tyckte illa om flera av karaktärerna, men något jag gillade var att den till stor del handlade om andra världskriget, något jag tycker är väldigt intressant (och tragiskt). 
På eftermiddagen var det slut på det sorgliga och Benjamin plockade upp mig för en kväll på stan. Han bjöd ut mig på en date och vi hade jättemysigt! Vi åt jättegod mat och efter det tog vi en promenad under vilken vi försökte oss på ett väldigt svår-ätet kanderat äpple, varpå vi tog en kaffe på en balkong och tittade på fåglar och alla som gick förbi. Kvällen avslutades med ett biobesök, vi såg The Conjuring 2. Filmen var jättebra och jag tyckte att den överträffade sin föregångare! Kul!
Jag verkligen hade en jättebra födelsedag.



Igår (onsdag) vaknade jag hos Benjamin efter en ordentlig sovmorgon. Jag åkte därifrån runt två och hann precis hem för att äta och fixa i ordning mig innan det var dags att ge sig av igen! Denna gång begav jag mig till Emelie eftersom jag skulle hjälpa henne att förbereda inför kvällens födelsedagsfirande (för henne). 

Vi började hos hennes mamma där vi packade med oss allt möjligt. När de sista tillbehören och den ack så betydelsefulla palsternackan tillslut var funna, och när de på tok för långa rabarberna knäckts på mitten för att få plats i väskan, åkte vi till Emelies pappas hus. Efter en snabb Ica-sväng var vi redo för att börja och vi hann på väldigt kort tid producera fram både mat och en hallon-rabarber-paj, duka och sockra glas. Allt blev väldigt lyckat! Under kvällen bjöd vi naturligtvis på mat, efterrätt och snacks, men vi höll också i ett quiz och Emelie som vi förberett tidigare (i måndags), samt spelade Cards Against Humanity. Spelet var vår present till Emelie, något hon velat ha i åratal. Tyvärr har det tidigare varit svåråtkomligt från Sverige, så när hon äntligen fick se det i lådan blev hon väldigt glad. Roligt!
Efter att vi städat upp och att jag kört hem Emelie åkte jag och hämtade Benjamin. Vi sov ihop, vaknade och nu, några timmar senare, sitter jag här!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar