torsdag 9 juni 2016

Temadagar

Hej! Jag har precis gått upp och ska snart äta frukost med Benjamin. Jag är ledig idag eftersom treorna på min skola tar studenten. Skönt!

Den här veckan har mest bestått av olika temadagar i skolan. I tisdags var det DOW, skolans egen festival, där elever (och andra) uppträder. Förutom sång och spelande serverades lite mat, popcorn, glass och så, och så hölls det föreläsningar. Jag gick på en om barn i Uganda, intressant. Efter festivalen åkte jag och Linnea in till stan för att strosa runt lite och ta något att äta. Det blev en fancy kycklingburgare på McDonalds, haha!

Innan DOW tog jag följe med Emelie till stan eftersom hon började lite senare än vanligt. Vi hängde en stund och tog igen lite, och sedan åkte jag till stan och gick i affärer tills det var dags för mig att åka till skolan. Jag fick med mig en jättefin klänning från stan: militärgrön, tight med en slits där bak. Tyvärr gjorde den sig inte så bra på bild, så ni får använda er fantasi. ;)

Igår (onsdag) hade vi klasskamp som bestod av flera grenar, och vid varje gren tävlade klassen mot en annan klass. En annan regel var att alla klasser skulle vara utklädda till något gemensamt, vår klass var årtionden och jag var 80-tal. Dagen var faktiskt ganska rolig och det gick bra för oss, vi var bäst av alla ettor och tvåor!


Efter skolan följde jag med några klasskompisar till stan en sväng, för de skulle äta. Sedan gjorde jag vad jag egentligen skulle göra i stan (köpa en present) och åkte hem. Jag satt nästan hela eftermiddagen och fixade kort och på kvällen kom Benjamin hit! Kul! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar