fredag 27 maj 2016

Sentimentalt värde

Det är mycket nu. Mycket att tänka på och mycket stress, men jag klarar det. Jag brukar åtminstone göra det. När allt väger tungt får inget gå fel, men det gjorde det idag. Allt började med ett irritationsmoment: När jag vaknade imorse var min telefon inte sig lik: jag loggades ut från appar, sms gick inte att skicka, jag kunde inte ta bilder, använda Snapchat, Twitter eller liknande. Under hela dagen var telefonen seg och jobbig, men jag brydde mig inte jättemycket om det. På kvällen, när jag precis pluggat spanska och tänkte sätta mig med fysiken upptäckte jag att alla mina anteckningar (på telefonen) raderats. Jag har haft telefonen i ca 2-3 år och jag älskar att skriva, så ni kan ju själva gissa hur glad jag blev. Dagboksanteckningar, listor, tankar, minnen och olika uppgifter, allt puts väck! Det värsta är de sentimentala grejerna, det jag aldrig kommer få tillbaka. Det hela gjorde mig väldigt arg och irriterad, men framförallt ledsen. Nu kommer jag inte kunna läsa allt det där och minnas hur jag kände och tänkte, hur det pirrade i magen eller vad mina kompisar hade sagt för roligt den dagen. 

Hela resten av kvällen, som till en början var så bra med hemmalagad jordgubbspaj och tv-mys, spenderades framför datorn. Jag har med pappas hjälp återställt och kopierat allt som gick. Det mesta finns kvar och verkar funka, men anteckningarna är som sagt borta, det enda jag inte kunde återställa. 

Just nu är jag trött och vill bara sova. Jag har prov imorgon och läxor framför mig under de kommande dagarna. Helst vill jag bara kura ihop mig i en boll och känna stressen rinna av mig, men det är en vecka kvar tills det ens kommer på fråga. Godnatt! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar