fredag 13 maj 2016

Min nya livsstil: Mat och prat

Hej! Nu är det äntligen fredag och jag är väldigt glad att äntligen kunna släppa allting (tills på söndag). Just nu sitter jag på bussen som ska ta mig hem till min efterlängtade säng.

Igår gick jag upp i ottan och åkte till säl-intervjun tillsammans med biologigruppen. Vi intervjuade alltså inte en säl, utan en sälskötare som hjälpte oss med mycket! Efter besöket där hade vi håltimma till efter lunch, så vi promenerade (en bra stund innan vi tillslut hittade stället) till Egg&Milk. Det är ett mysigt frukost/brunch-ställe som ser ut som en 50-tals-diner från USA. Det var riktigt mysigt där, även om det var lite dyrt.. Vi satt på deras uteservering och åt frukost: amerikanska blåbärspannkakor och islatte. Det var riktigt gott!

Sälarna! Så himla söta!

Efter att vi suttit på den där uteserveringen en bra stund och pratat om allt och ingenting, tog vi oss vidare till ett sushiställe där vi åt lunch innan vi åkte till skolan. Efter skolan pluggade jag lite, och fick skickat in den enda inlämning jag planerat att göra klart i helgen. Så skönt!

Idag har jag haft tre prov: spanska (NP) läs- och hörförståelse, samt biologiprov. Spanksan gick ganska bra, biologin gick sämre. Oavsett är det skönt att ha det överstökat! Efter skolan flydde jag, Melina och Corrynna läxorna och åkte till stan. Vi satt mest på ett matställe och pratade (igen), men jag hann också köpa en vit topp innan det var dags att åka hem. Najs najs!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar