torsdag 19 maj 2016

Granatäpplen och exponentialekvationer

Hello! Idag är jag lite överallt och ingenstans, och nu tar jag en paus från vad jag än höll på med innan. Jag har varit hemma idag, eftersom jag inte kände mig på topp imorse. Jag har pluggat lite och så, men känner mig ganska rastlös. Som tur är mår jag mycket bättre nu än tidigare idag, så jag kommer kunna återvända imorgon. Man har inte riktigt råd med att missa dagar nu när slutspurten är i full gång, så det känns bra. Imorgon blir det spanska NP (skrivdelen) och sälstudier, sedan blir det pluggkväll för allt jag är värd. Det gäller att ligga i lite extra nu inför de större och mest ångestladdade examinationerna som ska avsluta terminen: Mattekursprov (tisdag V. 21) och fysikprov (Onsdag V. 22). 


Igår vaknade jag upp till en studiedags-onsdag bredvid Benjamin. Han kände sig lite krasslig så jag gjorde lite go'-frukost till oss och sedan fick han ligga bredvid mig (och kolla på Walking Dead) i soffan medan jag kämpade på med läxorna. Jag körde hem honom på dagen, men återvände lite senare och sov där. Idag var han pigg och kry men jag mådde sämre. Oh well, what to do? Innan jag åkte till Benjamin träffade jag förresten Gustav en stund och tjötade lite, kul! 

När man har mycket att göra och stressen ligger på som locket på en kastrull fylld med kokande vatten är det viktigt att ha saker att längta till, något som bryter av. Delmål att överleva tills man når if you will. Just nu är det utsparksfest, Alexandras födelsedagsfirande och skolavslutning jag sträcker mig efter. Sedan kommer ju min egen födelsedag snart och vecka 23 består egentligen bara av lediga dagar och "lek". Skönt! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar