fredag 6 maj 2016

Bal 2016

Gårdagen, oj, vad ska jag säga? Jag hade jätteroligt, men det är väl svårt att undvika i såpass gott sällskap? För er som inte vet vad jag pratar om så var jag på studentbal igår, som date till min bästa kompis Gustav. Vi var i en jättecool lokal i stan som ser ut som ett bergrum, Berg 211 heter den, mycket passande. Där befann sig även andra vänner och bekanta till mig/oss (som går på samma skola), men för mig var det också många nya, men också väldigt trevliga ansikten!

Under kvällen hände lite av varje. Det började med att vi alla möttes upp utanför ingången runt 18.00, för att ta lite bilder och så. Sedan gick vi in och minglade lite med fördrink, innan konferencieren hälsade välkomna och vi fick mat. Det var tvårätters: till varmrätt kyckling och någon slags potatiskreation, och till efterrätt chokladmousse med hallonöverdrag. Efter och under maten blev det filmvisning, lite stand-up och livemusik från elever på skolan. Kul! Sist men inte minst drog den andra musiken igång och vi spenderade resten av kvällen med att varva prat och dans. Det var väldigt varmt, men det var roligt! Jag kom nog hem runt tre-snåret, trött och nöjd

(Det fanns fotograf på plats, men jag har inte haft tillgång till de bilderna än tyvärr, så här är två andra!)
Jag innan jag åkte (långklänning i royal blue med pärlbroderat liv) // Gustav när han körde några låtar under kvällen

Idag ska jag vara med Benjamin, men han jobbar nu på dagen, så jag ska träffa Gustav och dem en stund innan dess. Jag har lovat att medverka lite i en film de ska spela in idag!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar