söndag 10 april 2016

Vecka 15

Det är söndag kväll och en ny vecka väntar. Jag har kommit fram till att vecka 16 kommer vara mitt andrum, men tyvärr är det en vecka kvar innan dess. Denna vecka kommer liksom förra veckan vara pang på och slå mig sönder och samman med påfrestningar:

Imorgon är jag och Linnea först ut från vår klass att helt oförberedda kastas in i det helvete vi kallar "Nationella Proven", först ut: muntligt i engelska. - Vi ska prata i typ 20 minuter om ett ämne vi ska få där och då, klockan 08.55 på morgonen!? tisdag börjar jag tidigare än vanligt, för att hinna med ett tre timmar långt matteprovonsdag måste jag in till skolan för att gå på en (samhäll/ekonomi-) föreläsning, och torsdagen bjuder på tal i svenskan (NP). När fredagen väl ler mot mig, och allt jag har inplanerat för helgen är att äta tårta, kommer jag oklanderligen vara ganska nöjd (och väldigt utmattad)!

Ja, det kommer bli tufft, men then again, den här veckan var också en del av det "gupp" jag behövde ta mig över, och jag lever än. Jag hann klart med det jag planerat in lite tidigare än tänkt, så igår kunde jag spendera kvällen i lugn och ro. Fantastiskt! Jag och Benjamin var hos mig med min familj hela kvällen, åt hemmagjord sushi, lördagsgodis och kollade på Harry Potter (Halvblodsprinsen). Mysigt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar