onsdag 20 april 2016

Lost in the woods

Hej, glad onsdag! Veckan har flutit på som vanligt: plugg, lektioner och lite fritid däremellan. Igår sov jag hos Benjamin, och idag har jag varit där och pluggat medan han varit på jobbet. 
När vi började inse att stigen inte fanns...
Nu är jag helt slut, för efter pluggandet (som fortsatte hemma) gick jag och Emelie ut på vad som var tänkt att bli en snabbpromenad, detta innan Emelie bestämde sig för att leda vägen. Vi gick i slingan, men började gå in lite i skogen för att ta en genväg till en annan stig Emelie tyckte sig minnas låg lite längre bort. Jag gissar att ni vid det här laget förstått att vi inte hittade någon stig. Vi fortsatte gå genom buskar och snår, huka oss under tallar och klaga på taggar, men tillslut hittade vi tillbaka till civilisationen och lyckades ta oss till en närliggande stig. Efter det blev det inga fler skogsvandringar, istället satte vi oss på ett berg och njöt av vår nyvunna frihet och den fina platsen.

Var vi hamnade tillsist

Imorgon blir det sovmorgon (eftersom jag hade mitt svenskatal förra veckan), jag börjar efter lunch tror jag! På engelskan på eftermiddagen kommer vi nog fortsätta med våra manus, så jag hoppas på solsken, så vi kan sitta ute och skriva i hamnen!

Puss! ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar