söndag 6 mars 2016

Stadstripp

Det har varit en lyckad dag idag, något jag behövde! Jag vaknade tidigt och begav mig två timmar senare ut i snön, iklädd skinnjacka, beredd att trotsa kylan. Jag åkte (själv) in till stan i jakt på en kjol och för att strosa lite. Jag fick verkligen kämpa för att hitta den där kjolen: I affär nr. 1 testade jag den men min storlek var för stor, när jag hämtade den i en mindre storlek visade den sig vara felmärkt och var en storlek 40 istället för 34, som det stod på lappen. Affär nr. 2 hade de den inte, och i affär nr. 3 lyckades jag lägga vantarna på den sista de hade kvar! Riktig tur

För ett tag sen blev jag kär i ett par Adidas Superstar-skor, men innan jag fick köpt dem tog de slut överallt. Jag beställde hem ett par som var lite större än de jag provat (den minsta storleken som fanns), men de var alldeles för stora när jag fick hem dem. Min storlek verkade inte finnas någonstans. - Men så av en slump lyckades jag titta en gång extra åt en liten (ny?) butik på ett hörn, som råkade ha skorna inne! Förstår ni hur glad jag blev!? (Givetvis köpte jag dem)

Dagen i stan avslutades med en sushi och efter det en chokladmilkshake. Nu är jag på bussen, på väg hem. Jag tänkte ta en kopp te och mysa ned mig framför tv:n, senare blir det nog lite plugg, men det är inte värt att tänkas på just nu! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar