söndag 6 mars 2016

Som någon skrev: "Andas genom stressen"

Hej hej. Det är en lördagskväll och jag sitter uppe superstressad och helt utmattad efter att ha pluggat i stort sett hela dagen. Det värsta är att jag inte riktigt kommit någon vart. Antingen har jag inte förstått , eller så har jag varken vetat vad som behövts göras eller orkat göra det. Det känns som att allt är svårt och tråkigt, och att mållinjen är långt borta. Dessutom har jag väldigt mycket på samma gång nu. Även om prov och deadlines ligger på olika veckor måste man jobba med allting samtidigt, och det mesta tar mycket tid och energi. Inget är aldrig bra nog när kraven är skyhöga.

Igår, fredag, åkte jag hem och vände efter skolan. Jag köpte med mig lite chips och åkte till Benjamin. Väl där åt vi chips (-Duuh!) och supergod mat, sedan somnade jag som en stock. Sent på morgonen idag var jag fortfarande supertrött. Jag fick frukost på sängen, där jag låg fram tills det var dags att åka hem i princip. Benjamin skulle iväg vid tre-tiden, så då åkte jag hem och tog tag i läxorna. Det var egentligen meningen att jag skulle gå på filmkväll idag och jag hade sett fram emot det, men jag hann verkligen inte, så det var jättetråkigt! 

Oktober 2014, när skolan var bättre
Imorgon kommer jag förmodligen plugga lite till för att få undan så mycket som möjligt innan berget byggs på ytterligare. (Det är mycket tunga grejer nu, fram till vecka 15 ungefär.) Jag är dock rädd att jag ska stressa ihjäl mig, så jag ska försöka ägna den större delen av dagen till något annat: jag kanske tar en sväng in till stan, fikar och köper mig något fint, eller bara träffar vänner eller något. Trist att behöva "tvinga sig" ta pauser för att man inte ska gå sönder. 

Puss! ♥


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar